tirsdag den 18. december 2012

18. December

 

Tirsdag morgen.

Radioen kører i baggrunden, og de fortæller, at nu er de gode rejsetider fra Nordjylland ved at være solgt.

Jeg tænker i mit stille sind, at jeg såmænd er glad for, at vi skal være her hjemme juleaften. Og hvis vi skulle ha’ været nogle steder, var det nok ikke så langt, at vi skulle med hverken bus eller tog.

 

Nej jeg vil hellere tænke på julekonfekt.

Jeg kom til at tænke på det, da jeg så aftenshowet i går aftes. Flot og fornemt så det ud. Men hjemme hos os, tror jeg disse her vil sælge lige så godt.

 

Chokolade-crispies

50 g smør

4 spsk lys sirup

100 g chokolade efter smag  i mindre stykker,(lys, mørk eller fløde).

70 g cornflakes eller rice crispies

 

Kom smør, sirup og chokolade i en røreskål og smelt det over vandbad. Bland det godt under omrøring.

 

Fjern skålen fra vandbadet og rør cornflakes eller rice crispies i. Sørg for at det hele røres godt igennem.

 

Sæt forsigtigt blandingen i små toppe på bagepapir eller fordelt i små papirforme.

 

Lad dine chokolade-crispies stivne i køleskabet i ca 1 time.

Opbevar dem køligt i en luftæt dåse, hvis ikke de skal serveres  med det samme.

f123

God 18. December

Ingen kommentarer:

Send en kommentar