mandag den 24. december 2012

24. December

l

Så oprandt den 24. december ENDELIG!

Jeg kan mærke julehygge sprede sig i det lille hjem, og nu mangler kun de sidste forberedelser inden den står på max hygge.

Dagens opskrift er Kanelbrød. For selv om kager er skønt, må der også gerne være noget med lidt mere bid her i jul.

 

Kanelbrød

 

300 g hvedemel

25 g gær

1½ dl lunken mælk

25 g margarine

1 tsk salt

2 spsk brun farin

1 tsk kanel

50 g syltet appelsinskal

200 g rosiner

1 æg.

 

Opløs gæren i den lunkne mælk, tilsæt de øvrige ingredienser og ælt dejen godt.

Lad dejen hvile lunt og tildækket ca 30 minutter

Slå dejen ned og den den i 3 stykker, som trilles til lange pølser.

Flet dem sammen til et brød og læg det i en smurt 1½ l form og lad det efterhæve til dobbelt størrelse.

Pensel med æggestrygelse og bag det midt i ovnen ved 200oC ca 20-25 minutter.

 

Jeg håber, I har kunnet lide min lille opskrift-julekalender. Jeg synes i hvert fald den har været sjov og hyggelig at lave. Jeg modtager GERNE kommentarer fra jer, om hvordan I syntes det har været.

Her er lige et lille billede af min egen lille “julenisse”. Vores dejlige barnebarn Cececilie, som skal fejre hendes første jul.

145

Rigtig glædelig og lykkebringende  jul

her fra “Ti gram kage”

Ingen kommentarer:

Send en kommentar