onsdag den 9. maj 2012

Forårssysler på en regnvejrssdag

For neden i vores have, har vi et lille stykke jord, som får lov til at passe sig selv.

En lille plet “skovbund”, hvor de første vintergækker og krokusser dukker frem, når vinteren er på retur. De eftefølges af både gule og hvide anemoner, og en påskelilje hist og her. Lige nu er det liljekonvaler der pibler frem,så det er altid en fryd, at gå en tur derned, når jeg er ude med hundene.

Det er dog lidt trist, at når liljekonvalerne er afblomstret, så er det “slut”. Så det havde jeg bestemt, at det skulle der gøres noget ved.

Selv om vejret i dag ikke viser sig fra sin bedste side, er intet som regel så skidt, at det ikke er godt for noget. Derfor gik jeg ned, og strøede to bøtter blomsterfrø rundt i min egen lille “skovbund”.

003

Så nu er der kun tilbage at vente på, at solen får overtaget, varmer jorden op, så de små frø kan spire, og blive til flotte blomster. En fryd for øjet, jeg glæder mig til, på en lidt trist og regnvåd onsdag i maj.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar