onsdag den 14. marts 2012

Kagen til den super seje fantastiske Marianne


Min datters (nu “gamle” klasselærer) og kusine fyldte 30 år i Juli måned og ville gerne have en kage, og den kage lavede jeg gerne.
Marianne er nemlig en super sej og fantastisk pige og lærer. Hun forstår at være faglig og samtidig sætte gang i kludene for ungerne. En lærer der tør at skubbe til eleverne, og er klar til at redde dem ind til kanten igen, hvis det behøves. I år afsluttede hun min datters klasse og har fået en ny 1. klasse efter sommerferien. En kæmpe udfordring som jeg er helt sikker på hun klarer til UG med kryds og slange! Jeg er også sikker på, at de nu “gamle elever” vil savne hende, og tænke tilbage på tiden med hende som klasselærer med et smil på læben :o)
Jeg fik helt frie hænder og benyttede derfor lejligheden til at afprøve et par etager af det fantastiske kagestativ min hosbond har fået lavet til mig. Den ene kage var med lyse bunde og den anden en chokoladekage. Begge blev pyntet efter alle kunstens regler med mønster og små blomster. Det lignede næsten en bryllupskage, skønt hun ikke skulle giftes, selv om hun gerne vil.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar